tag:blogger.com,1999:blog-5748424554104172695.post540436616897817346..comments2020-05-05T23:59:44.831+03:00Comments on NEcuvintele-n CUVINte: SURPLUS: terorizaţi pentru a deveni consumatoriIlonelyhttp://www.blogger.com/profile/10185151397904665771noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-5748424554104172695.post-41047614959655991112012-02-22T21:48:37.311+02:002012-02-22T21:48:37.311+02:00... Concluzia lui Baudrillard este că acest tip de...... Concluzia lui Baudrillard este că acest tip de consumerism duce la alienare. Deşi abundența şi, extrem de variata piață, nu mai oferă sensul valorii, pe care producția îl dă individului. Producătorii pun accent pe vandabilitate, nu pe <br />valoarea produsului<br /><br />Neajunsurile, uneori groteşti, ale consumerismului:<br />1. Consumerismul înseamnă muncă în exces;<br />2. Consumerismul este o creație artificială şi impusă;<br />3. Consumerismul exacerbeaza lăcomia şi lipsa de satisfacție;<br />4. Consumerismul este menținut de inegalitățile socio-economice;<br />5. Consumerismul îşi propune să fie o piedică în calea fericirii.<br />Dr. Michael Busch <br /><br />1. consumerismul este propagat de capitalism;<br />2. consumul în exces din țările dezvoltate se datorează în bună măsură <br />exploatării muncitorilor din țările sărace;<br />3. consumerismul degradează mediul;<br />4. consumerismul, propagat până la sufocare în Vest de corporații, <br />imbecilizează şi infantilizează adulții;<br />5. consumerismul nu poate spori fericirea, mai degrabă de găsit în plăcerile <br />ieftine şi gratuite<br />Keith BrooksIlonelyhttps://www.blogger.com/profile/10185151397904665771noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5748424554104172695.post-8026521026553491672012-02-22T16:44:09.677+02:002012-02-22T16:44:09.677+02:00Una dintre principalele trăsături ale societății d...Una dintre principalele trăsături ale societății de consum este abundența: multiplicarea obiectelor, a serviciilor, a bunurilor materiale (…), care reprezintă o mutație fundamentală în ecologia speciei umane. Trăim înconjurați de obiecte, mai mult decât de alți oameni. Conceptele de „ambianță”, „de mediu” au ajuns la modă numai de când trăim, în fond, mai puțin în vecinătatea altor oameni, în prezența şi în discursul lor, cât mai degrabă sub privirea mută a unor obiecte (…) care ne țin mereu acelaşi discurs, al puterii noastre împietrite, al abundenței noastre virtuale, al absenței noastre reciproce.<br />În societatea de consum, instinctul sexual devine „principiul plăcerii”, unul dintre principalele resorturi de funcționare a acesteia. Frumusețea şi erotismul devin imperative şi leitmotive ale societății de consum. „La fel cum trebuie să funcționeze libera determinare şi interesul personal – principii formale ale libertății individuale ale muncitorului – pentru ca forța de muncă să se poată converti în cerere salarială şi valoare de schimb, tot aşa trebuie ca individul să-şi poată redescoperi corpul şi să-l poată investi narcisic – principiu formal al plăcerii – pentru ca forța dorinței să se poată transforma în cerere de obiecte-semne manipulabile.<br />Consumerismul poate fi explicat în bună măsură printr-un calcul superficial şi eronat al consumatorilor. Anume că satisfacția oferită de un anume produs cumpărat va fi mai longevivă decât este în realitate. Dacă ne-am gândi câtuşi de puțin, vom realiza că de cele mai multe ori, un obiect achiziționat va ajunge în timp să ne plictisească ori, în cel mai bun caz, să nu ne ofere decât foarte puțin din mulțumirea inițială, de după momentul cumpărării.Dan-Ioanhttps://www.blogger.com/profile/04916734975455345829noreply@blogger.com