iunie 13, 2011

Cu harta-n faţă,adevărata organizare teritorială a României

ROMÂNI,vi se pregăteşte ceva!


"Proprietatea există înainte de Lege; Legea nu are altă misiune decât să impună respectarea proprietăţii oriunde există, oriunde ea se formează, în orice fel a creat-o cel ce a muncit, izolat sau în asociere cu alte persoane, cu condiţia să fi respectat dreptul celuilalt." (Frederic Bastiat)


Uniunea Europeana a Regiunilor, planul Noii Ordini Mondiale

Ocupati cu problemele zilnice, cu scaderea alarmanta a nivelului de trai, cu tema zilei de maine, cu "CRIZA" care ... nu se mai termina ( pentru ca abia a inceput! Iar asta nu se spune...), cetatenii nu iau seama ca li se pregateste .... desfiintarea Statului!
Exista o adevarata "Conspiratie a Tacerii" la nivel oficial, dar ( iar asta e cu adevarat surprinzator!) si la nivelul mass-media care critica actuala putere PDL-UDMR-UNPR-Minoritati....
Intr-adevar, cu toate ca din ianuarie 2009 evenimentele ce vor culmina cu disparitia practica a statului, se precipita, - in Romania ... se tace, pe aceasta tema.

Trocul politic al guvernului Boc:

UDMR a inceput sa carteasca fata de masurile de austeritate si suprataxarea populatiei * Uniunea risca sa isi piarda electoratul * In schimbul voturilor formatiunii, Guvernul Boc da la schimb regionalizarea Romaniei * Boc a afirmat ca Romania trebuie urgent regionalizata * Legea regiunilor, propusa de UDMR a trecut de Parlament in februarie prin acord tacit si lipsa de cvorum ....

Partenerii la guvernare incearca tot felul de solutii sa detensioneze situatia interna. Cei de la UDMR nu mai par atat de dispusi sa treaca prin parlament orice furnizeaza Guvernul Boc, prin legile de austeritate, deoarece maghiarii risca sa-si piarda popularitatea in propriul electorat. Cei de la UDMR, ca si cei de la UNPR au declarat ca au votat masurile doar pentru acest an.

Numai ca intentia guvernului este sa prelungeasca taierea pensiilor si salariilor si in 2011, masura camuflata in noul buget, dar si prin reglementarile Legiilor Pensiilor si Salarizarii, ce vor fi propuse de la 1 ianuarie 2011.

Peste toate, nu este exclus ca in toamna sa se intervina cu alte masuri de suprataxare a populatiei, dar si ample disponibilizari. PDL incearca, asadar, sa imbuneze UDMR, propunand un troc. Iar acesta este bazat pe regionalizarea Romaniei.

Premierul Emil Boc a declarat , dupa discutii cu partenerii la guvernare, ca este nevoie de o reorganizarea administrativ-teritoriala a României, impusa de calitatea de stat membru al UE, în perspectiva utilizarii fondurilor europene, având în vedere ca bugetul comunitar este structurat pe o dezvoltare regionala. Primul ministru a precizat însa ca orice discutie privind reorganizarea trebuie sa aiba în vedere Constitutia României.

"Este nevoie - în opinia premierului Boc - de un acord politic în acest sens. Un astfel de demers are nevoie de votul a doua treimi în parlament."

 Este exact ce am comentat mai devreme. UDMR va vota masurile de austeritate, primind la schimb euroregiunile, intre care si Haghita - Covasna - Mures (Tinutul Secuiesc / Székelyföld), regiunile devenind, conform cerintelor UE autonome, cu un soi de "parlament propriu", administrare proprie, care se bazeaza in principal pe sistemul etnic, si care poate da socoteala direct Parlamentului European in privinta accesarii de fonduri europene, cum este precizat in statutul de dezvoltare al euroregiunilor.

De altfel, cei de la UDMR au si castigat pe jumatate, printr-un proiect de lege al euroregiunilor din Romania, care a trecut de Parlament prin "tradarea PDL", cum a fost comentata la acea vreme in presa.


Proiectul UDMR de formare a regiunilor din Romania si reducerea lor de la 16 la 8 a trecut de Parlament prin aprobare tacita, datorita lipsei de cvorum. Senatorii PSD au acuzat imediat PDL ca proiectul a trecut printr-o manevra a grupului si ca este pretul intrarii UDMR la guvernare, dar si pentru votul maghiarimii acordat lui Traian Basescu in turul al doilea al alegerilor prezidentiale.

Ca reactie, destul de slaba, insa, la intentia lui Emil Boc, presedintele Senatului, Mircea Geoana, a subliniat ca dubla subordonare, asa cum este în prezent, ar trebui eliminata si ar trebui stabilite foarte clar relatiile dintre structurile nationale de decizie si cele regionale. Numai ca orice ar vrea Mircea Geoana, dupa ce legea regiunilor, aprobata tacit, va intra in vigoare, regiunile trebuie structurate dupa cerintele UE.

Deci declaratiile pe care le-au dat liderii UDMR in ziarele maghiare imediat dupa ce legea a trecut de Parlament, ca o victorie a maghiarilor si un prim pas spre autonomie teritoriala bazata pe criterii etnice, incep sa capete contur.

Si cum mortul de la groapa nu se mai poate intoarce, macar sa fie folosit ca troc politic
Liderii europeni s-au pronuntat la Madrid, in favoarea unei strategii economice comune care sa ajute la crearea de noi locuri de munca si care sa duca, in cele din urma, la revenirea statelor membre ale Uniunii Europene din criza economica.

Primul ministru spaniol, presedintele Consiliului European si presedintele Comisiei Europene au subliniat insa ca elaborarea strategiei "Europa 2020", care presupune crearea unui model economic bazat pe competitivitate, depinde in mod direct de o buna cooperare intre toti liderii tarilor aflate in UE si de consensul acestora, crucial pentru ca aceasta strategie sa fie aprobata pana in iunie 2010.


Proiectul presupune si accelerarea implementarii la nivel de politica si a relatiilor economice a euroregiunilor. Acestea vor avea autonomie locala, administratie locala proprie (un soi de consilii locale ca un mini-parlament), dar se vor supune deciziilor luate de Comisia Europeana si de Parlamentul European, prin coordonarea directa a parlamentelor nationale si guvernelor tarilor, care vor deveni un fel de “executiv” al celor doua organisme de varf ale UE.

Proiectul “Europa 2020”, care prevede pe langa strategiile economice si politice la nivel general in intreaga UE si o strategie pentru implementarea comuna a energiilor alternative, eoliene, nucleare, posibilitatea pilelor de combustie cu hidrogen sulfurat din Marea Neagra etc. In fapt, o autonomie totala fata de agentii externi, pe motivul “prin noi insine”.

Noua Europa prevede ca euroregiunile sa devina motorul economiilor si o federalizare a acestora dupa modelul american. Pasul cel mai important este ca prioritatile in formarea euroreginilor vor fi pe criterii de limba comuna. La mai multe euroregiuni va corespunde, ierarhic, un organism executiv pe cat posibil, format pe aceleasi criterii de limba si etnie.


Conceptul va conduce intr-un viitor pe termen mediu la reformarea statelor fata de principiile pe care le cunoastem azi.

In acest caz, de pilda, prin formarea unei euroregiuni din Harghita, Mures si Covasna, aceasta ar putea depinde de Budapesta si nu de Bucuresti.



Bineinteles, Constitutiile statelor membre vor fi armonizate cu aceasta idee, iar tara care va decide prin referendum ca nu este de acord va avea posibilitatea de a iesi din UE.

Dar cu pericolul izolarii totale.

Ca atare, masura din 9 ianuarie 2010 este favorabila principiilor politice ale UDMR, dar si initiativei de formare a Tinutului Secuiesc. Ca un fapt de semnalat este ca  Itszak Balasz, promotorul ideii de Tinut Secuiesc a avut o declaratie ce a starnit scandal.

Acesta a sustinut ca in cadrul noului proiect European,Romania nu va avea incotro si va trebui sa implementeze euroregiunile dupa criterii etnice, ceea ce va determina mult mai rapid decat se asteapta infiintarea Tinutului Secuiesc.-http://www.conspir.info/


10 hărți spectaculoase care arată adevărata organizare teritorială a României

Sursa:riscograma.ro…și care sunt cei mai importanți poli urbaniChiar dacă nu s-a discutat aproape deloc despre împărțirea teritorială a României în ultimele două decenii, studii științifice s-au făcut tot timpul. O bună parte au fost dosite de SRI, Divizia Paranoia. Altele sunt accesibile public, dar ignorate cu totul în luarea deciziilor. Iată un exemplu: un pachet robust de analize întocmite de Universitatea din Iași – centrul Cuguat-TIGRIS, în cadrul programului european Espon, și publicate chiar pe site-ul Ministerului Dezvoltării







1. Sistemul urban


1


2. Intensitatea polarizării urbane (dependența de oricare centru)

Harta a fost realizată prin utilizarea unui model probabilist de interacţiune spaţială, care a pus în relaţie, sub anumite constrângeri, populaţia unitătilor administrative elementare (comune, oraşe), considerată concentrată în sediul acesteia. Rezultatul este un câmp teoretic de forţe de „atracţie gravitaţională” demografică, care aproximează destul de bine ariile de polarizare ale oraşelor. Modelul se bazează pe probabilitatea de interacţiune spaţială pe care o are o unitate administrativă oarecare din cadrul unui sistem teritorial oarecare, şi depinde de în primul rând de « masa » sa (număr de locuitori, număr de servicii, număr de locuri de muncă, etc.), de distanţa care o separă de celelalte unităţi administrative, precum şi de poziţia sa relativă în cadrul sistemului respectiv (centrală, periferică). Mai pe larg, posibilitatea ca un locuitor dintr-o comună (dintr-un oraş) oarecare să se deplaseze într-o altă comună (alt oraş) depinde de : a) - « masa » respectivei unităţi (cu cât, de exemplu, comuna (oraşul) este mai mare, cu atât va avea mai multe facilităţi comerciale, administrative, financiare, şi deci un locuitor oarecare va avea posibilitatea să găsească totul în plan local, fără a fi nevoit să se deplaseze ; în acest caz, unitatea de locuire va atrage şi locuitori din zonele învecinate ; cu cât unitatea de locuire este mai mică, cu atât probabilitatea ca ea să fie echipată cu servicii de rang superior scade, ceea ce va impune locuitorilor deplasări la distanţe mai mari şi nu va prilejui fluxuri către ea însăşi) ; b) - distanţa ce separă unitatea locuită de cetăţeanul pe care l-am luat ca exemplu de celelalte unităţi ale sistemului (chiar dacă unitatea de locuire este mică şi neechipată cu servicii, locuitorul va renunţa de cele mai multe ori să se deplaseze spre o altă localitate care îi poate oferi serviciile de care are nevoie dacă aceasta este situată la o distanţă ce face nejustificată deplasarea ; exemplul unei femei pe punctul de a naşte este elocvent : 15 km sau uneori chiar 10 km pînă la cea mai apropiată maternitate situată în mediul rural constituie uneori o distanţă prohibitivă) ; la fel se întîmplă şi în cazul afecţiunilor medicale „minore” ; - poziţia pe care unitatea în care locuieşte respectivul cetăţean o are în cadrul sistemului : o poziţie periferică limitează foarte mult posibilităţile de alegere ; astfel, cineva care locuieşte într-un sat pe malul Prutului are în apropiere mai puţine locuri ţintă (de exemplu licee, pentru un elev ce termină gimnaziul), decît altcineva care locuieşte într-un sat de pe malul Siretului ; în primul caz spre est frontiera este o barieră impenetrabilă, liceele aflîndu-se doar spre vest, iar în al doilea caz liceele se găsesc în toate direcţiile.

3. Orientarea polarizării urbane (dependența de un anumit centru)

Harta este complementară celei referitoare la intensitatea polarizării. Orientarea polarizării descrie tropismul probabil al populaţiei unităţilor administrative din România. Altfel spus, harta precizează şi mai mult ariile imediate de atracţie a oraşelor: culorile mai intense în jurul unui oraş sugerează o puternică polarizare a populaţiei de centrul respectiv (persoanele au tendinţa de a se deplase exclusiv către acel oraş) iar culorile mai palide arată creşterea concurenţei interurbane (populaţia din aceste arii este atrasă în egală măsură de mai multe centre urbane însă aflate la distanţe mai mari). [...] Poligoanele Thiessen (sau Dorichlet) reprezintă o metodă geometrică de aproximare a ariilor de influenţă urbană. Metoda constă în încadrarea punctelor care sînt cel mai apropiate de un loc central, în sensul dat de Cristaller, şi cel mai depărtate de toate celelalte locuri centrale. Construcţia poligoanelor este ilustrată în figura alăturată. Ipoteza implicită este aceea conform căreia punctele din interiorul unui poligon Thiessen, maximizînd distanţele faţă de toate locurile centrale (în cazul nostru oraşele României) cu excepţia unuia singur, vor fi controlate (situate în aria de atracţie) de acesta din urmă.

4. Sisteme regionale

5. Rețeaua de așezări

6. Rata de urbanizare

7. Rețeaua rutieră

8. Fluxuri teoretice

9. Deservire bancară

10. Comune dependente de un județ vecin





10 împărțiri pe regiuni care deja există și funcționează!

Hărțile după care funcționează instituțiile care au refuzat împărțirea pe județe.

Județele în forma actuală, prea mari pentru a oferi servicii de nivel mediu diuntr-un singur punct și prea mici pentru servicii avansate, au fost mereu o piedică. Atunci când structurile teritoriale s-au încăpățânat să fie prezente peste tot, a rezultat doar birocrație inutilă și nefuncțională. Există însă și cazuri când până și instituțiile statului au decis că uneori este mai bună o organizare suprajudețeană. Avantajul este că, spre deosebire de politicieni, organizațiile și companiile chiar urmăresc funcționalitatea. Astfel, împărțirile rezultate pot servi drept modele:


1. Curțile de Apel



2. CFR (înainte de comasări)



3. UNPR (Patronatul, nu partidul)



4. Electrica



5. Apele române


6. Biserica Ortodoxă

7. Farmexim

8. Transelectrica


9.Poşta


10.Vama

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cu drag primite cuvintele tale la fereastra Cuvintelor .



Myspace Clocks, Video Clocks at WishAFriend.com